Entradas

Mostrando entradas de abril, 2010

En la provincia de Pontevedra se cortaron en MVMC 849.900 metros cúbicos de madera

Imagen
Los montes vecinales mancomunados en la provincia de Pontevedra registraron cortas de madera de coníferas y de frondosas estimadas por la consellería para el año 2008 en un total de 849.900 metros cúbicos. De estos, corresponden a coníferas 665.900 y a frondosas 184.000 metros cúbicos.
Estas cifra suman más que todas las cortas realizadas en los montes de las demás provincias gallegas, no alcanzando los 200.000 metros cúbicos ni los montes vecinales de A Coruña ni de Ourense, y sumando 250.300 Lugo.
Durante el año 2008, el total de cortas registradas en el monte gallego se situó en 7,97 millones de metros cúbicos, según los datos de Medio Rural.
Las cortas en montes de propiedad privada fueron en Pontevedra superiores a los mancomunados , al registrar 1,2 millones de metros cúbicos y en este tipo de modelo de titularidad tanto Lugo como A Coruña superaron ampliamente a la provincia pontevedresa en cortas.
En el escenario de cortas de madera también hubo actividad en los montes de propieda…

Las comarcas de Deza y Tabeirós elevan el porcentaje al 3,6% en el número de terrenos mancomunados

La zona cuenta con el 2,2%  de la superficie gallega de monte común
Todos los municipios de las comarca de Deza y Tabeirós cuentan con algún monte mancomunado. Pero el dato es engañoso en cuantía representativa de este modelo de gestión forestal en Galicia porque el peso de los monte vecinales en mano común que censan las comarcas de Deza y Tabeirós son pocos y la superficie de los mismo es todavía menos significativa.
Los porcentajes son explicativos de la situación. Ambas comarcas suman un 2,2% de toda la superficie mancomunada en Galicia y en cuanta al número de montes, el porcentaje se eleva al 3,6% lo que supone que además de pocos montes vecinales en mano común estos son de dimensión menor dado el mayor porcentaje de montes que de superficie.
Los datos actualizados por la Consellería do Medio Rural correspondientes al año 2008, sitúan porcentajes comarcales también muy diferenciados. Mientras Deza con seis municipios aporta a Galicia el 1,03% de los montes mancomunados, Tabeirós con…

Medio Rural prohibe as queimas a partir do próximo luns e ata novo aviso debido á previsión meteorolóxica adversa

Imagen
Agárdase forte vento do nordés
Ante as previsións meteorolóxicas que se agardan para o vindeiro luns 3 de maio, con forte vento do nordés, a Consellería do Medio Rural decidiu prohibir a realización de queimas nos montes galegos ata novo aviso.
Deste xeito, queda totalmente prohibido a partir do luns levar a cabo este tipo de labores, malia que a persoa responsable da queima teña unha autorización previa da Consellería. Aquelas persoas que teñan un permiso de queima concedido para antes do luns 3 de maio poderán utilizalo sempre e cando as condicións meteorolóxicas sexan axeitadas.
Trátase dunha medida preventiva, que se adopta tendo en conta as condicións climáticas agardadas para os vindeiros días.
Fonte: http://mediorural.xunta.es/

O DOG publica a orde de Medio Rural para a conservación e protección das árbores e formacións singulares de Galicia

Imagen
Estas axudas están destinada á mellora do estado fitosanitario das árbores e formacións incluídas no Catálogo galego de árbores senlleiras Os servizos territoriais de Conservación da Natureza realizarán controis para comprobar a correcta execución das actividades subvencionables O Diario Oficial de Galicia publica hoxe a Orde da Consellería do Medio Rural pola que se establecen as bases reguladoras das axudas para a conservación, protección e melloras das árbores e formacións singulares de Galicia e se procede a súa convocatoria para o ano 2010.
Esta norma ten por obxecto establecer unha liña de axudas destinada á realización de diversas actuacións para a mellora do estado fitosanitario das árbores e formacións singulares incluídas no Catálogo galego de árbores senlleiras. A Consellería do Medio Rural, a través da Dirección Xeral de Conservación da Natureza, poderá subvencionar ata un importe do cen por cento do custo dos gastos realizados e ata un máximo por beneficiario do quince por…

Montes e a Mancomunidade de Pontevedra colaborarán na mellora da xestión do monte

Imagen
Representantes da entidade comunal presentáronlle ao director xeral as súas propostas onte en Santiago

O director xeral de Montes, Tomás Fernández-Couto Juanas, reuniuse esta onte en Santiago con representantes da Mancomunidade de Montes Veciñais en Mancomún de Pontevedra, para abordar a necesidade de avanzar na mellora da xestión do monte. Neste sentido, o presidente da Mancomunidade, Juan José González Crespo, solicitoulle ao director xeral a colaboración da Xunta para elaborar un proxecto de ordenación de usos nos terreos da mancomunidade.
Na xuntanza tamén se tratou a problemática xerada polo gando que non dispón de autorización e que produce danos en plantacións feitas para restaurar os danos dos incendios de 2006. O director xeral comprometeuse a estudar as propostas presentadas pola Mancomunidade.
A Mancomunidade de Montes Veciñais en Mancomún de Pontevedra agrupa 12 montes con máis de 1.000 hectáreas de superficie.
Fonte: http://mediorural.xunta.es/

Mellora das solicitudes para o ano 2010 das axudas para o fomento da silvicultura en bosques no medio rural

Imagen
Resolución do 13 de abril de 2010, da Dirección Xeral de Montes, pola que se require a mellora das solicitudes presentadas polos interesados ao abeiro da Orde do 28 de decembro de 2009, pola que se establecen as bases e se convocan para o ano 2010 as axudas para o fomento da silvicultura en bosques no medio rural



subsancion_silvicultura.pdf

El PPsdG insta a la Xunta a crear un plan de empleo rural en el sector forestal

La portavoz de Agricultura del Grupo Parlamentario Socialista de Galicia, Sonia Verdes, presentó hoy una proposición no de ley en la que propone a la Xunta el diseño y puesta en marcha de un plan de empleo rural en el sector forestal.
La portavoz de Agricultura del Grupo Parlamentario Socialista de Galicia, Sonia Verdes.Según afirmó Verdes, esta iniciativa debe contar 'con la suficiente dotación económica', y abogó por que esté cofinanciada con fondos comunitarios para 'optimizar los fondos propios de la Xunta'. De esta manera, advirtió que la ausencia de una política forestal por parte del Partido Popular en la Xunta 'provocó una caída del 28 por ciento de la facturación y la destrucción de 3.300 empleos'. Según dijo, esto supone el primer descenso neto del sector en 15 años y de los precios de la madera 'hasta niveles desconocidos de un 40 por ciento'.
Así, el plan propuesto busca 'la valorización y el aprovechamiento multifuncional del monte', a…

Pontevedra perdió desde el 2006 el 83% de su capacidad para fijar CO2

Imagen
La desaparición de masa forestal como consecuencia de los incendios del 2006 acarreó una drástica caída de la capacidad para eliminar CO2
Los incendios de aquel verano redujeron  de 212.000 a 36.600 las toneladas secuestradas cada año

La oleada de incendios del año 2006 resultó devastadora para la masa forestal del término municipal de Pontevedra. Cálculos conservadores señalaban que el fuego arrasó unas cuatro mil hectáreas en el municipio. Las consecuencias paisajísticas y económicas son más que evidentes. Ahora se ha conocido otro dato: los montes de Pontevedra perdieron desde aquel verano un 83% de su capacidad para fijar anhídrido carbónico, CO2, y contribuir así a la reducción de la emisión de gases de efecto invernadero.
Así se refleja en el Balanzo de carbono nos espazos naturais de Pontevedra, un estudio encargado por la concejalía de Medio Ambiente Natural cuyos resultados definitivos presentaron ayer en el Concello sus autores, el ingeniero ambiental Manuel Fariña y el catedrát…

Entrevista | Tomás Fernández-Couto Juana | Director xeral de Montes

Imagen
Ingeniero forestal, el actual responsable de la política antiincendios es un profundo conocedor del monte gallego. Tomás Fernández-Couto Juana ya ejerció como director xeral en el último Gobierno de Fraga.
-¿Qué opina de las quejas de los concellos sobre la ley aprobada por el bipartito?
-Comprendo algunas críticas. La Lei 3/2007 traza unos objetivos que compartimos, pero el asunto de la limpieza de la propiedad es muy complejo: los títulos de propiedad son muy antiguos, hay herencias no reflejadas registralmente, distintos miembros de familias. En Galicia hay miles de dueños de parcelas forestales, algunas próximas a viviendas y otras no. Aunque compartimos la filosofía de la norma, es muy difícil de aplicar y un tanto injusta. No descartamos darle una vuelta de tuerca.
-¿Y qué piensan hacer?
-Nuestro objetivo es minimizar los riesgos, pero queremos una fórmula razonable, en la que no todo el peso recaiga sobre el propietario. Quizás tenemos que buscar instrumentos que sean más efectivos…

Axudas para a prevención do lume nos montes veciñais

Imagen

La plaga que seca ameneiros afecta a bosques de ribera de toda Galicia

Imagen
Miles de alisos muertos deberán ser cortados y quemados, pero se busca un control biológico con otros hongos
La agresiva plaga de hongos que está secando miles de alisos (conocidos en Galicia como ameneiros) se agrava no solo por la pérdida de sombras que rebajan la temperatura estival del agua de los ríos, vital para los peces; también porque al cortarlos o arrancar los bancales desnudos de las riberas pueden derrumbarse, y por el peligro de expandir más la Phytophthora alni. Agentes forestales tomaron muestras en 187 puntos y, en colaboración con la Estación Fitopatolóxica do Arieiro, el hongo se detectó en 40 zonas fluviales de las cuatro provincias.
La infestación es muy visible ahora que los ameneiros sanos, empiezan a recuperar la hoja, en las riberas enfermas de la cuenca Miño-Sil, desde la Terra Chá hasta Ourense, en embalses como Cecebre o en las fragas del Eume. Sin embargo, el director de O Arieiro cree que no puede achacarse toda la seca a un único hongo. «Aparecen Armillari…

Medio Rural volverá a dar permisos de queimas a partir do vindeiro luns

Estes labores están prohibidos desde a pasada fin de semana  polas adversas condicións meteorolóxicas

A Consellería do Medio Rural volverá a dar permisos de queimas, coas condicións habituais para realizar este tipo de labores agrícolas, a partir do vindeiro luns 19 de abril e ata nova orde.

Os interesados poderán solicitar o correspondente permiso dende entón (non antes) a través do teléfono 012 (tamén se poderá seguir usando o 902.112.000), ampliándose, ademais, o horario deste servizo, que permanecerá operativo entre as 08:00 horas da mañá ata as 20:00 horas da tarde (de luns a venres) e entre as 08:00 e as 17:30 horas os sábados.
A suspensión da concesión de permisos para facer queimas adoptouse a pasada fin de semana diante das previsións meteorolóxicas adversas, con altas temperaturas e forte vento do nordés.
Fonte: http://mediorural.xunta.es

Medio Rural en Ourense comezará a aplica-los tratamentos fitosanitarios

Dende a Delegación Territorial xa se avisou a tódolos concellos afectados da provincia das datas nas que se vai a levar a cabo o tratamento fitosanitario Rogelio Martínez asegurou que hai unha importante superficie de carballos na provincia que hai que coidar. “Son árbores senlleiras de Galicia que aportan moito beneficio ó ecosistema”,Os concellos da provincia nos que se declarou a Altica Quercetorum Foudr, coñecida popularmente como a “pulguiña do carballo”, son Sandiás, Vilar de Santos, Rairiz de Veiga, Xinzo de Limia, Sarreaus, Trasmiras, A Merca, Barbadás, San Cibrao das Viñas, Celanova, Ourense, Amoeiro, Cartelle, Taboadela, A Bola e Allariz
O Delegado Territorial da Xunta de Galicia en Ourense, Rogelio Martínez, acompañado polo xefe territorial da consellería do medio rural, Ricardo Vecillas, deu conta das actuacións que se van a levar a cabo na provincia para rematar coa praga causada polo insecto denominado Altica Quercetorum Foudr, despois da publicación, no DOGA de onte, dos…

Los Foca o 43 Grupo de las Fuerzas aéreas

El 43 Grupo es una Unidad del Ejército del Aire dotada con aviones anfibios, especializada en el bombardeo con agua. Colaboran estrechamente con la Dirección General para la Conservación de la Naturaleza DGCONA ( antes ICONA ) desde 1981. Debido al elevado número de incendios forestales que se venían originando en España a finales de los años sesenta, las Autoridades del Ministerio de Agricultura piensan en la posibilidad de adquirir medios aéreos para colaborar en las tareas de extinción de los mismos. Sabedores de la existencia en Canadá de un avión especialmente diseñado para la lucha contra incendios forestales, denominado Canadair Cl215, conciertan la actuación de uno de estos aviones en Galicia durante el verano de 1969 con el fin de avaluarlo. De los resultados obtenidos se llega a la conclusión de que el empleo de este medio en la extinción de incendios forestales resulta muy eficaz, tanto por la rapidez en acudir a la extinción como por su condición de avión anfibio, lo que l…

GALIFOREST 2010, El monográfico especializado que necesitaba el sector forestal en la Península Ibérica

Imagen
La Feira Internacional de Galicia, institución para el apoyo del sector primario gallego, convoca la primera edición de un certamen creado única y exclusivamente para el sector forestal.
Galiforest 2010, Monográfico Forestal Internacional para el Sur de Europa, se pone en marcha con el objetivo de dar respuesta a las necesidades del sector forestal en el sur europeo y, sobre todo, en la Península Ibérica, constituyéndose en el centro de negocios y escaparate de novedades que éste demandaba desde hace tiempo.
A ello se une su apuesta por convertirse en una plataforma que contribuya a abrir las puertas de mercados que trasciendan el nacional, potenciando la participación de compradores e importadores de toda Europa.
Totalmente profesional, con vocación internacional, bienal, y ubicado en el monte con demostraciones en vivo en las propias parcelas expositivas, son los componentes básicos de un certamen en el que están garantizados la rentabilidad y el cumplimiento de los objetivos de sus ex…

Declaración de Valsaín

Imagen
La Conferencia sobre Protección de los Bosques en Europa, celebrada en Segovia del 6 al 8 de abril, bajo la Presidencia Española de la Unión Europea, ha concluido con la Declaración de Valsaín, en la que se promueve la monitorización del estado, la dinámica y la evolución de los bosques europeos, promocionando que los Inventarios Forestales Nacionales recojan los resultados a través, entre otros, de criterios e indicadores pan-europeos.
La Declaración de Valsaín defiende que la protección de las masas forestales debe ser compatible con la gestión sostenible de los bosques. Los expertos en la conferencia animaron a participar en el proceso de consulta ya en marcha sobre el Libro verde sobre la protección de los bosques.
Por otra parte, los expertos reunidos en Valsaín mostraron su apoyo al objetivo de que los bosques continúen proporcionando en el futuro los bienes y servicios que aportan en la actualidad y han respaldado la necesidad de aumentar estos bienes y servicios en cantidad y ca…

GESTIÓN SOSTENIBLE DE SISTEMAS FORESTALES

Medio Rural prohibe as queimas nesta fin de semana e ata novo aviso debido á previsión meteorolóxica adversa

Imagen
Agárdanse altas temperaturas
e forte vento do nordés
Ante as previsións meteorolóxicas previstas para esta fin de semana, con altas temperaturas e forte vento do nordés, a Consellería do Medio Rural decidiu prohibir a realización de queimas nos montes galegos ata novo aviso.
Deste xeito, queda totalmente prohibido levar a cabo este tipo de labores, malia que a persoa responsable da queima teña unha autorización previa da Consellería.
Trátase dunha medida preventiva, que se adopta tendo en conta as condicións climáticas previstas para os vindeiros días.

Fonte: www.mediorural.xunta.es/irdi

Areas, o primeiro viveiro forestal de Galicia aínda mantén a súa actividade

Imagen

As consellerías de Medio Ambiente e Medio Rural reorganizarán o sistema de información territorial para optimizar o seu funcionamento

Imagen
A elaboración da nova cartografía a escala 1:5.000 levarase a cabo a través de voos que ofrecen a posibilidade de xerar modelos en 3D
A Xunta está a promover o impulso das Infraestruturas de Datos Espaciais (IDE), conxunto de normas que perminten o intercambio de información xeográfica dixital en condicións que faciliten a súa busca, visualización e emprego
Os datos espaciais son relevantes na planificación de infraestruturas de comunicación, servizos asistenciais de redes de mobilidade ou equipamentos  O conselleiro de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas, Agustín Hernández, inaugurou hoxe a Xornada de Infraestruturas de Datos Espaciais da provincia de Pontevedra, na cidade do Lérez.
Hernández indicou que dende o goberno galego estase a promover unha planificación estratéxica no eido dos datos espaciais, adoptando un modelo único de xestión. Para isto, estase a elaborar un texto lexislativo que entre outros aspectos, vai proceder a unha reorganización funcional do Sistema de In…

Dueños de montes eólicos temen una caída de renta del 33%

Imagen
Parque Eólico Monte Seixo-Cando
Los propietarios de superficies forestales aptas para la generación eólica se verán afectados por una caída de hasta el 33% de los ingresos que perciben por sus parcelas, por la demora en el reparto energético y la previsible reducción de primas por kilovatio y hora en junio.
Así lo denunció ayer en Santiago Unións Agrarias (UUAA), que estima que el peor de los escenarios posibles es la disminución de la prima por kilovatio hora a menos de 60 euros, cuando en 2009 las cuantías alcanzaron hasta 90 euros. También podría mantenerse por encima de los 80. En rueda de prensa para evaluar la orden de asignación de 2.325 megavatios publicada por la Xunta en el Diario Oficial de Galicia el miércoles, el secretario de Desenvolvemento Rural e Producións Forestais de UUAA, Jacobo Feijoo, concluyó que la situación de los dueños de parcelas forestales es "similar" a la establecida por el Bipartito. Así, señaló que se reconocerá con siete puntos sobre cien aq…

Rematada a plantación de máis de 1.200 exemplares de gran porte no novo parque forestal de Pontillón

A Concellaría do Rural escolleu até 23 especies distintas propias de ribeira para recuperación ambiental de todo o encoro que sufriu a vaga de lumes do verán do 2006. Logo da Semana Santa está previsto iniciar coa recuperación do sendeiro no contorno do encoro duns 3 quilómetros de longo

O proxecto do novo parque forestal do Pontillón xa superou unha das súas fases máis importantes: a plantación de máis dun millar de exemplares de até 23 especies distintas. Nestes últimos meses, e aproveitando a época idónea de plantación, a Concellaría do Rural que xestiona Miguel Vázquez Plaza rematou, practicamente os transplantes e nas vindeiras semanas, logo da Semana Santa, comezarán os traballos de mellora dos sendeiros que bordearán toda a cuba do encoro do Pontillón. O proxecto do parque forestal do Pontillón, que executa e empresa Naturgalia, achégase aos 590.000 euros e pretende a recuperación ambiental de todo o contorno do encoro. As plantacións fixéronse dende o pasado mes de outubro aprove…

Parque forestal de Pontillón do Castro

Imagen
O proxecto do Parque forestal do Pontillón do Castro busca a restauración ambiental de todo o contorno do encoro coa prantación de caducifolias que servirán de barreiras cortalumes naturais. Tamén está previsto o aconcionamento dun sendeiro de preto de 3 kilómetros de longo reconstruíndo partes así coma unha ponte. Se habilitará unha praia natural existente nun remanso do encoro e instalaranse postos de pesca para faciliar unha práctica xa habitual neste encoro. O proxecto se extende co acondicionamento do Outeiro do Castro.
Hai que recordar que a recente creación do Complexo deportivo do Pontillón do Castro constitúe un importante logro para o desenvolvemento do deporte de elite en Pontevedra. Máis alá de garantir a continuidade da canteira de grandes campións na que Pontevedra é unha referencia, este centro abre enormes posibilidades para o desenvolvemento de actividades lúdicas e de deporte de base, así como as relacionadas coa natureza, que deben ser aproveitadas.

Por outra banda, a…